Így fejlesztünk vevőszerző blog-tartalmat!

Szeretnénk bemutatni egy SEO esettanulmányt a szépségiparban működő weboldalhoz. Bemutatjuk, hogyan sikerült  jelentősen növelni az organikus keresési forgalmat a projekten való munkától számított néhány hónap alatt.
A munka kezdetén egyértelmű problémák voltak a honlap belső optimalizálásával kapcsolatban. A webhelyen ugyan voltak már cikkek, de azok teljesen véletlenszerűen jöttek létre. Tartalmuk és stílusuk is érdekes, és olvasmányos volt, ám nem lettek optimalizálva azokat a kulcsszavakra amelyek organikus forgalmat alakítanák. Történt az oldalon valamennyi belső linkelés is, ám természetellenes horgonyokkal.

Nagyon sokszor tapasztalható hiba a céges blog oldalakon, hogy sok időt és energiát fektetnek a cikkek létrehozásába akár még érdekes és hasznos tartalmak is létrejönnek ezáltal. Ugyanakkor a keresőoptimalizálással egyáltalán nem foglalkoznak, ezért a tartalmak nem jelennek meg a felhasználók számára. Hiába a jó tartalom, ha nem találja meg senki.

Versenytársaktól hemzsegő szolgáltatás weboldal

Az oldal alapvetően egy szolgáltatás oldal volt, mely egy nagyon nehéz, versenytársaktól hemzsegő területen próbált érvényesülni. Mivel az oldal viszonylag új volt és nem történt jelentős linképítés, így nem igazán sikerült a megcélzott szolgáltatásra kivívni a megfelelő pozíciót.

Elvárás volt, hogy javuljon a kiemelt szolgáltatása láthatóságát, és növekedjen az organikus keresési forgalom arányát és a felhasználó által az oldalon töltött idő.

Kezdjük az alapoktól

Első lépésben a kulcsszó kutatás történt meg, és létrejött az a tartalomstratégiát mely forgalmat generáló blog oldalakon alapszik. Szerencsére a téma sok, nagyobb keresettségű kapcsolódó kulcsszavat tartogatott, csak meg kellett találni őket!
Az új tartalmak írása mellett a már meglévő cikkeinek tartalmát optimalizálni kellett. Sokszor egyszerűbb és gyorsabb is teljesen új cikket írni, mint a már meglévőket optimalizálni, de ez a feladat sem lehetetlen.

Elemzést végeztünk a versenytársak oldalain is, hogy azonosítsuk azokat a versenyelőnyöket és funkciókat, amelyek hasznosak lennének webhelyünk felhasználói számára. A versenytársak elemzése lehetővé teszi, hogy megértsük, miért választják a felhasználók ezeket az oldalakat, mi vonzza őket, és miért maradjanak az oldalon.
Ezzel párhuzamosan foglalkozni kellet az oldalra mutató linkekkel is. Megbízható és tematikus portálokon tettünk közzé linkeket, amelyek természetes dinamikájával az organikus forgalom és a kulcskifejezések növekedését mutatják. Tehát viszonylag lassú a növekedésük, de jó minőségű portálokról van szó, amelyek lehetővé tették számunkra, hogy rangsoroljuk a kívánt oldalakat.
A technikai audit sem maradhatott el, segített azonosítani azokat a hibákat, amelyeket később kijavítottunk: különféle hibákat a Meta leírások és H1-ek tekintetében. A menü struktúra is hagyott kivánnivalót maga után, ezen s módosítani kellett.

Az egyedi, jó minőségű tartalom hozzáadása lehetővé tette az oldal kulcsszavak általi láthatóságának növelését, az oldal bizalmának és hivatkozottságának növelését.

A rendszeres, értékes és releváns cikkek nem csak a látogatóinkat, de a keresőmotorokat is meggyőzik az oldalunk minőségéről. Ezért bővítettük, javítottuk és optimalizáltuk azokat az oldalakat, amelyek kiemelten fontosak számunkra. Ennek keretében a belső hivatkozások is részletesen át lettek vizsgálva. Ezáltal biztosítva lett a weboldalunkon belüli könnyű és logikus navigációt, ami egyben pozitív hatással is van a keresőmotorokban betöltött pozíciónkra.

Egy átfogó elemzést is készült, amelyben a régi, organikus forgalmat nem generáló cikkeket kerültek górcső alá. Vannak esetek, amikor mérlegelni kell, melyiket érdemes megtartani, melyik az amelyik csak „kanibalizálja” vagyis gyengíti egy másik, az oldalon lévő hasonló témájú cikk sikerét. Ez a munka magában foglalta a versenytársaink forgalmat generáló cikkeinek tanulmányozását is. Ennek során további kulcsszavakat kerestünk, amelyek segítségével újra tudtuk tervezni a tartalmunkat. Ez lehetővé tette számunkra, hogy újragondoljuk és frissítsük a cikkeinket, hogy azok jobban illeszkedjenek a felhasználói igényekhez és a keresőmotorok kritériumaihoz.

A fenti munkák meghozták az eredményt, és az organikus forgalom szépen nőni kezdett, ezzel együtt az ügyfél megkeresései is.

Szeretnél ilyen hatást elérni saját weboldaladon?
Töltsd ki az alábbi űrlapot, és kérj ajánlatot!

Így fejlesztünk vevőszerző blog-tartalmat!
Scroll to top