Szerezzük meg a pozíciókat egy szűk termékkörre!

Ismét kereskedelmi, webshop téma, erős versennyel, ahol minden egyes helyezés bevételre fordítható. A nehézség főként abban rejlett, hogy a viszonylag speciális termékkör miatt, nem volt túl sok potenciális kulcsszó, viszont azokra elég nagy verseny alakult ki. Jellemzően olyan termékekről van szó, ahol nagy a visszatérő vásárlók aránya, ezért is érdemes foglalkozni vele.

Könnyen elérhető menürendszer

A webáruház menürendszerét megvizsgálva kiderült, hogy a struktúra nem logikus, ami komoly problémákat okozhat. Először is, a felhasználók zavartak lehetnek és nehezen találhatják meg, amit keresnek, ami csökkentheti a honlap felhasználóbarátságát és növelheti az elutasítási arányt (bounce rate). Másodszor, a keresőmotorok számára is zavaró lehet a rendezetlen menüstruktúra. A keresőrobotok nem tudják hatékonyan feltérképezni és indexelni az oldalakat, ami negatívan befolyásolhatja a webáruház keresőmotorokban való láthatóságát. Harmadszor, a konverziós arány is csökkenhet, mert a felhasználók frusztrációja miatt kevesebb vásárlás történhet. Tehát a logikus menürendszer nem csak a felhasználói élményt javítja, de a SEO-t és az üzleti eredményeket is.

Először a webáruház menüje került átalakításra, hogy a látogatók könnyen megtalálják a számukra fontos információkat és termékeket. Mindenki tudja, hogy a vásárlók türelmetlenek – ha nem találják meg pár kattintás alatt, amit keresnek, már ott is hagyják a webshopot.

Aztán jött a technikai SEO. Az oldalnak olyannak kell lennie, amit a Google is szeret. Hogy meg tudjuk nézni, hogy szereti-e a Google a weboldalunkat, vannak eszközök, amik segítségével átvizsgálhatjuk az oldalt, és felfedezhetjük azokat a hibákat, amik gátolják a weboldalunk optimális működését. Ezt követően lépésről-lépésre beállítjuk a technikai elemeket, míg végül kedvezőbb értékeket kapunk.

Érdekes tartalmat az oldalakra!

A kulcsszavak meghatározása után, az oldalon belüli SEO optimalizálás lett elvégezve. Ez azt jelenti, hogy minden egyes oldalhoz tartalom készült a meghatározott kulcsszavak alapján. A legtöbb weboldalnak az aalapvető problémája, hogy nincsenek megfelelő tartalmaik az egyes kulcsszavakra, így aztán fölösleges minden egyéb erőfeszítés, mert a technikai feltételek mellett ez lenne a másik alapja a későbbi sikernek.

Keressünk témába vágó oldalakat!

A tartalmak elkészítése után belevágtunk a hosszú távú gondolkodást igénylő linkszerzési stratégiába, aminek gyorsan megjelentek az eredményei. Az oldalra linkek arra szolgálnak, hogy növeljük a weboldalunk tekintélyét, ami pedig segíti a weboldalunk rangsorolását a Google találataiban.

A linképítési stratégia alapvető fontosságú. Ez nem más, mint hogy más, releváns weboldalakról hivatkozások mutatnak a webáruházunkra. A releváns oldal azt jelenti, hogy a linket adó oldalnak legyen kapcsolódási pontja ami témánkhoz. Ez növeli a weboldalunk tekintélyét a Google szemében, ami pedig segíti a weboldalunk rangsorolását a Google találataiban. Viszont fontos, hogy minőségi linkekre törekedjünk, nem pedig nagy mennyiségű, de alacsony minőségű hivatkozásra.

És persze mindig vannak további lépések, amiket tehetünk, hogy a weboldalunk a lehető legjobb helyre kerüljön a Google találatai között.

De nézzük meg egy kicsit közelebbről, hogy milyen eredményeket értünk el! A webáruház organikus forgalma 75%-kal nőtt, a konverziós arány pedig 130%-kal. Mindezek eredményeképpen 280%-kal több tranzakciót rögzítettünk, ami a legfontosabb: a bevétel 265%-kal nőtt. Ez jól mutatja, hogy a SEO nem csak látogatókat hoz az oldalra, de segít abban is, hogy azok a látogatók végül vásárlókká váljanak.

A projekt folyamán nemcsak a keresőoptimalizálásra koncentráltunk, hanem más, a látogatói élményt javító tevékenységekre is, mint például a kérdések és válaszok szekció létrehozása, vagy a strukturált adatok használata.

Olykor nehéz elfogadni, de keresőoptimalizálási munkának sosincs vége, csak eleje. Vannak olyan teendők, amiket csak egyszer kell elvégezni, és vannak olyanok, amiket folyamatosan kell végezni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a Google-ban elfoglalt pozíciónkból. A havidíjas keresőoptimalizálás éppen erre jó megoldás.

A SEO egy olyan folyamat, ami nem csak arról szól, hogy egyszer beállítjuk, és utána már minden magától megy. A Google algoritmusai folyamatosan változnak, a versenytársak is fejlődnek, új trendek jelennek meg, tehát mindig van mit tenni.

Ha te is szeretnéd, hogy a vállalkozásod eredményeket érjen el, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Szerezzük meg a pozíciókat egy szűk termékkörre!
Scroll to top